Fiskars årsredovisning för 2013 publicerad

Fiskars Oyj Abp       Börsmeddelande   17.2.2014   kl. 10.15 EET

Fiskars årsredovisning för året 2012 har publicerats online på finska, svenska och engelska på http://annualreport2013.fiskarsgroup.com. Den elektroniska årsredovisningen innehåller bokslutet, styrelsens verksamhetsberättelse och revisionsberättelsen samt Fiskars redogörelse för förvaltnings- och styrsystem samt redogörelse över arvoden för året 2013. Dessutom ingår en översikt över verksamheten i årsredovisningen. En pdf-version av årsredovisningen finns som bilaga till detta meddelande.

Fiskars redogörelse över förvaltnings- och styrsystem har publicerats skilt från styrelsens verksamhetsberättelse och den finns tillgänglig på Fiskars webbplats på www.fiskarsgroup.com.

Kari Kauniskangas

Ytterligare information:
Anu Ilvonen, Kommunikationsdirektör, tfn. +358 204 39 5446

Fiskars 365 – Århundraden av stolthet och passion för design. Varje dag.

Grundat år 1649, Fiskars har rötterna i Fiskars Bruk, och idag är Fiskars en ledande leverantör av konsumentprodukter för hem, trädgård och uteliv. Fiskars produkter säljs i mer än 60 länder och hjälper att lösa vardagliga problem och göra olika sysslor i hemmet, trädgården och ute i det fria lättare och roligare världen över – tack vare deras överlägsna design och funktionalitet. Fiskars är noterat på NASDAQ OMX Helsinki och gruppens omsättning var 799 milj. euro år 2013. Koncernens internationella varumärken är Fiskars, Iittala och Gerber. www.fiskarsgroup.com