Fiskars årsredovisning och redogörelse över förvaltnings- och styrsystem för 2012 publicerade online

Fiskars Oyj Abp       Börsmeddelande   21.2.2013   kl. 09.00 EET

Fiskars årsredovisning och redogörelse över förvaltnings- och styrsystem för året 2012 har publicerats online på finska, svenska och engelska på http://annualreport2012.fiskarsgroup.com. Den elektroniska årsredovisningen innehåller bokslutet, styrelsens verksamhetsberättelse och revisionsberättelsen samt Fiskars redogörelse över förvaltnings- och styrsystem samt redogörelse över arvoden för året 2012. Dessutom ingår en översikt över verksamheten i årsredovisningen.

En pdf-version av årsredovisningen finns som bilaga till detta meddelande. Den elektroniska årsredovisningens materialbank ger möjlighet att ladda ned färdiga helheter eller skräddarsy rapporter enligt specifika behov.

Fiskars redogörelse över förvaltnings- och styrsystem har publicerats skilt från styrelsens verksamhetsberättelse och den finns tillgänglig på Fiskars webbplats på www.fiskarsgroup.com.

Ytterligare information:
Anu Ilvonen, Kommunikationsdirektör, tfn. +358 204 39 5446
anu.ilvonen@fiskars.com

Fiskars är en ledande global leverantör av konsumentprodukter för hem, trädgård och uteliv. Koncernen har en stark portfölj av ansedda internationella varumärken, inklusive Fiskars, Iittala och Gerber. Fiskars grundades år 1649 och är Finlands äldsta företag. Koncernens aktier är föremål för handel på NASDAQ OMX Helsinki. Fiskars omsättning år 2012 var 748 milj. euro och företaget har cirka 4 100 anställda i över 20 länder. www.fiskarsgroup.com