Fiskars Group har slutfört avyttringen av Leborgne-verksamheten

Fiskars Corporation
1.4.2019 kl. 14.30 (EEST)

Fiskars Group har slutfört avyttringen av Leborgne-verksamheten
Fiskars Group har idag slutfört avyttringen av Leborgne-verksamheten till MOB MONDELIN, som publicerades den 15.1.2019. Försäljningen genomförs som en avyttring av affärsverksamhet och innefattar Leborgne-varumärket, lager, anläggningstillgångar samt där tillhörande personal.

Fiskars Group gör vardagen extraordinär och den globala strategin är att fokusera på konsumentprodukter samt att bygga ikoniska livsstilsvarumärken. Avyttringen av Leborgne, som fokuserar sig på produkter för professionellt bruk inom byggindustrin, stöder strategins verkställande.

Media och investerarkontakter:
Koncernkommunikation, tfn +358 204 39 5031, communications@fiskars.com

Fiskars Group gör vardagen extraordinär. Med vår familj av varumärken, så som Fiskars, Gerber, Iittala, Royal Copenhagen, Waterford och Wedgwood, vill vi påverka människors liv på ett positivt och hållbart sätt. Våra produkter finns tillgängliga i över 100 länder och vi har ca 7 900 anställda i över 30 länder. Läs mera på vår webbplats www.fiskarsgroup.com.