Fiskars halvårsrapport för januari-juni 2020 publiceras den 30.7.2020

16.7.2020 kl. 09.00 (EEST)

Fiskars halvårsrapport för januari-juni 2020 publiceras den 30.7.2020

Fiskars Oyj Abp publicerar sin halvårsrapport för januari-juni den 30.7.2020 cirka kl. 8.30 (EEST). Halvårsrapporten är tillgänglig efter publicering på Fiskars webbsidor www.fiskarsgroup.com.

Webcast
En webcast för resultatet för årets andra kvartal ordnas den 30.7.2020 kl. 11.00. Konferensen hålls på engelska och kan följas direkt på: https://fiskars.videosync.fi/2020-q2-results

Presskonferensmaterialet publiceras skilt på www.fiskarsgroup.com.

En inspelning av webcasten kommer att finnas tillgänglig på bolagets webbsidor. Personuppgifter som samlas in i samband med konferensen används inte för något annat syfte.

Media och investerarkontakter:

Koncernkommunikation, tfn +358 204 39 5031, communications@fiskars.com

Fiskars Groups vision är att ha en positiv och hållbar inverkan på vår livskvalitet. Våra varumärken Fiskars, Gerber, Iittala, Royal Copenhagen, Waterford och Wedgwood är närvarande i människors vardagsliv – i hemmet, i trädgården och i utelivet. Det här ger oss ett tillfälle att göra vardagen extraordinär, idag och för framtida generationer. Fiskars Group sysselsätter cirka 7,000 människor i 30 länder och våra produkter finns tillgängliga i över 100 länder. Fiskars aktier noteras på Nasdaq Helsinki (FSKRS). Besök www.fiskarsgroup.com för mer information och följ oss på Twitter @fiskarsgroup.