Fiskars årsredovisning för 2014 publicerad

Fiskars Oyj Abp       Börsmeddelande   16.2.2015   kl. 10.30 EET

Fiskars årsredovisning för året 2014 har publicerats online på finska, svenska och engelska på http://annualreport2014.fiskarsgroup.com. Den elektroniska årsredovisningen innehåller bokslutet, styrelsens verksamhetsberättelse och revisionsberättelsen samt Fiskars redogörelse för förvaltnings- och styrsystem samt redogörelse över arvoden för året 2014. Dessutom ingår en översikt över verksamheten i årsredovisningen. En pdf-version av årsredovisningen finns som bilaga till detta meddelande.

Fiskars redogörelse över förvaltnings- och styrsystem för året 2014 har publicerats skilt från styrelsens verksamhetsberättelse och den finns tillgänglig på Fiskars webbplats på www.fiskarsgroup.com.

Kari Kauniskangas

Fiskars – Århundraden av stolthet och passion för design. Varje dag.
Fiskars grundades år 1649 i Fiskars Bruk och är idag en ledande leverantör av konsumentprodukter för hem, trädgård och uteliv. Fiskars produkter säljs i mer än 60 länder och hjälper att lösa vardagliga problem och göra olika sysslor i hemmet, trädgården och ute i det fria lättare och roligare världen över – tack vare sin överlägsna design och funktionalitet. Fiskars är noterat på NASDAQ OMX Helsinki och gruppens omsättning var 768 milj. euro år 2014. Koncernens internationella varumärken är Fiskars, Iittala och Gerber. www.fiskarsgroup.com