Fiskars arrangerar en kapitalmarknadsdag den 9.11.2021

20.8.2021 klo 08.30 (EEST)

Fiskars arrangerar en kapitalmarknadsdag den 9.11.2021
Fiskars Group arrangerar en kapitalmarknadsdag för investerare och analytiker den 9.11.2021 kl 15.00. Vid tillställningen presenterar Fiskars ledning bolagets verksamhet samt uppdaterade strategi.

Beroende på situationen med pandemin kan det vara möjligt för analytiker och institutionella investerare att delta fysiskt på tillställningen.

Presentationerna och presentationsmaterialen är på engelska. Alla presentationer kan följas som en direkt webcast. En inspelning av webcasten kommer att finnas tillgänglig på företagets nätsidor efter tillställningen. Programmet, länken till webcasten samt presentationsmaterialen distribueras senare på bolagets nätsidor (www.fiskarsgroup.com/sv/investerare).

Media och investerarkontakter:
Kristian Tammela, investerarrelationsdirektör, tel. +358 40 708 1181

Fiskars Groups vision är att ha en positiv och hållbar inverkan på vår livskvalitet. Våra varumärken Fiskars, Gerber, Iittala, Royal Copenhagen, Waterford och Wedgwood är närvarande i människors vardagsliv – i hemmet, i trädgården och i utelivet. Det här ger oss ett tillfälle att göra vardagen extraordinär, idag och för framtida generationer. Fiskars Group verkar i 30 länder och våra produkter finns tillgängliga i över 100 länder. Fiskars aktier noteras på Nasdaq Helsinki (FSKRS). Besök www.fiskarsgroup.com för mer information och följ oss på Twitter @fiskarsgroup.