Fiskars delårsrapport för januari-mars 2022 publiceras den 29.4.2022

29.4.2022 kl 15.00 (EEST)

Fiskars delårsrapport för januari-mars 2022 publiceras den 29.4.2022

Fiskars Oyj Abp publicerar sin delårsrapport för januari-mars den 29.4.2022 cirka kl. 8.30 (EEST). Delårsrapporten är tillgänglig efter publicering på Fiskars webbsidor www.fiskarsgroup.com.

Webcast

En webcast för resultatet för årets första kvartal ordnas den 29.4.2022 kl. 11.00 (EEST). Konferensen hålls på engelska och kan följas direkt på: https://fiskars.videosync.fi/q1-2022

Presskonferensmaterialet publiceras skilt på www.fiskarsgroup.com.

En inspelning av webcasten kommer att finnas tillgänglig på bolagets webbsidor. Personuppgifter som samlas in i samband med konferensen används inte för något annat syfte.

FISKARS OYJ ABP

Media och investerarkontakter:
press@fiskars.com tel. +358 40 553 3151

Kort om Fiskars Group

Fiskars Group (FSKRS, Nasdaq Helsinki) är ett globalt hem för designdrivna varumärken för inomhus- och utomhusbruk. Våra varumärken är bl.a. Fiskars, Gerber, Iittala, Royal Copenhagen, Moomin by Arabia, Waterford och Wedgwood. Våra varumärken finns tillgängliga i över 100 länder och vi har över 350 egna butiker. Vi har 7 000 medarbetare och 2021 uppgick vår omsättning till 1,3 miljarder euro.

Vi är enade bakom vårt gemensamma syfte: att göra vardagen extraordinär genom nyskapande design. Sedan 1649 har vi designat tidlösa, funktionella och vackra produkter, samtidigt som vi driver innovation och hållbar tillväxt.

Läs mera: fiskarsgroup.com/sv