Fiskars etablerar nytt kontor i Stockholm

Fiskars Oyj Abp             Pressmeddelande                  1.10.2013

Från och med 1 oktober 2013 etablerar Fiskars Sweden nytt kontor och showroom i Stockholm. Mitt i centrala Stockholm breder nu det nya huvudkontoret ut sig i moderna lokaler som andas både Fiskars fantastiska historik och framåtanda – allt i glansen av några av världens starkaste livsstilsvarumärken.

Fiskars Sverige har av historiska skäl funnits på flera olika orter i Sverige, långt från kunder och konsumenter. Flytten är en del av Fiskarskoncernens globaliseringsprocess att bygga morgondagens organisation, där fokus för ländernas enheter ligger på försäljning, branschrelationer och marknadsföring. Då Sverige är en av de viktigaste marknaderna för koncernen är flytten en naturlig utveckling med stort affärsfokus och nya möjligheter.

”Vi ser fram emot att komma närmare våra kunder och bygga en spjutspetsorganisation med marknadens bästa medarbetare inom försäljning och marknadsföring. Här ska vi bygga ett ännu starkare och bättre Fiskars och våra lokaler kommer bli en naturlig mötesplats för våra kunder och samarbetspartners”, säger Per Sjödell, landchef för Fiskars Sverige.

Omorganiseringen av Fiskars Sverige är en del av Fiskars EMEA 2015-omstruktureringsprogram, som syftar till att förbättra konkurrenskraften och kostnadsstrukturen för Fiskars leveranskedja end-to-end och att säljenheterna i regionen hamnar i linje med företagets nya affärsmodell.

Mer information:
Per Sjödell, landschef, Fiskars Sverige, tfn: +46 70 916 14 10
Martina Hansson, PR Manager, Fiskars Sverige, tfn: +46 76 721 76 29

Fiskars är en ledande global leverantör av konsumentprodukter för hem, trädgård och uteliv. Koncernen har en stark portfölj av ansedda internationella varumärken, inklusive Fiskars, Iittala och Gerber. Fiskars grundades år 1649 och är Finlands äldsta företag. Koncernens aktier är föremål för handel på NASDAQ OMX Helsinki. Fiskars omsättning år 2012 var 748 milj. euro och företaget har cirka 4 100 anställda i över 20 länder. www.fiskarsgroup.com