Fiskars halvårsrapport för januari-juni 2019 publiceras 1.8.2019

17.7.2019 kl. 9.00 (EEST)

Fiskars halvårsrapport för januari-juni 2019 publiceras 1.8.2019

Fiskars Oyj Abp publicerar sin halvårsrapport för januari-juni den 1.8.2019 cirka kl. 8.30 (EEST). Halvårsrapporten är tillgänglig efter publicering på bolagets webbsidor www.fiskarsgroup.com.

Presskonferens för analytiker och journalister
En kombinerad webcast samt presskonferens för analytiker och journalister angående resultatet för årets andra kvartal ordnas den 1.8.2019 kl. 11.00. Presskonferensen äger rum på bolagets huvudkontor, Fiskars Campus, Tavastvägen 135 A, Helsingfors. Presskonferensmaterialet publiceras skilt på www.fiskarsgroup.com.

Konferensen hålls på engelska och kan följas direkt på: https://fiskars.videosync.fi/2019-q2-results

En inspelning av webcasten kommer att finnas tillgänglig på bolagets webbsidor. Personuppgifter som samlas in i samband med konferensen används inte för något annat syfte.

Media och investerarkontakter:
Koncernkommunikation, tfn +358 204 39 5031, communications@fiskars.com

Fiskars Group gör vardagen extraordinär. Med vår familj av varumärken, så som Fiskars, Gerber, Iittala, Royal Copenhagen, Waterford och Wedgwood, vill vi påverka människors liv på ett positivt och hållbart sätt. Våra produkter finns tillgängliga i över 100 länder och vi har ca 7 600 anställda i över 30 länder. Läs mera på vår webbplats www.fiskarsgroup.com.