Fiskars Groupin yhteistoimintaneuvottelut toimihenkilöiden työtuntien vähentämisestä saatu päätökseen

24.4.2020, klo 09.00 (EEST)

Fiskars Group ilmoitti 14.4.2020 suunnittelevansa toimihenkilöiden työtuntien vähentämistä COVID-19 -pandemian johdosta. Suunniteltujen toimenpiteiden odotettiin koskevan yhteensä noin 1 500 työntekijää globaalisti.

Suomessa Fiskars Group aloitti yhteistoimintaneuvottelut  määräaikaisista lomautuksista, joiden kesto olisi enintään 90 päivää ja jotka koskisivat 404 työntekijää.

Neuvottelut Suomessa on saatu päätökseen. Lomautukset tulevat olemaan enintään 90 kalenteripäivää työntekijää kohden vuoden 2020 aikana.

Media- ja sijoittajayhteydet:

Konserniviestintä, puh. 020 439 5031, communications@fiskars.com.

Fiskars Groupin visiona on vaikuttaa positiivisella ja kestävällä tavalla ihmisten elämään. Brändimme Fiskars, Gerber, Iittala, Royal Copenhagen, Waterford ja Wedgwood ovat mukana ihmisten elämässä – niin kotona, puutarhassa kuin ulkona luonnossa. Pyrimme tekemään arjesta ainutkertaista tänään ja tulevaisuudessa. Työllistämme noin 7 000 henkilöä 30 maassa, ja tuotteitamme on saatavilla yli 100 maassa. Fiskarsin osake on listattu Nasdaq Helsingissä (FSKRS). Lisätietoja löydät osoitteesta www.fiskarsgroup.com. Voit seurata meitä Twitterissä @fiskarsgroup.