Fiskars Homen keramiikkatehtaan yt-neuvottelut päättyneet

Fiskars Oyj Abp   Lehdistötiedote  14.3.2011

Fiskars Homen Helsingin keramiikkatehtaalla (Arabian tehdas) 18.1.2011 käynnistyneet yt-neuvottelut ovat päättyneet. Yhteistoimintaneuvotteluiden tavoitteena oli Fiskarsin keramiikkatuotteiden uuden tuotantostrategian mukaisesti lisätä joustavuutta ja turvata Arabian tehtaan pitkän aikavälin kilpailukyky.

Yt-neuvotteluiden piiriin kuuluivat kaikki Arabian tehtaan 230 henkilöä, ja mahdollisten henkilöstövähennysten määrän arvioitiin olevan enimmillään 95 henkilöä. Neuvottelujen tuloksena henkilöstön vähentämismääräksi on tarkentunut yhteensä 73 työntekijää, joista 68 irtisanotaan ja 5 työntekijän työsuhde päättyy muiden järjestelyjen seurauksena. Fiskars tukee irtisanottavia työntekijöitä ja auttaa heitä uuden työpaikan löytämisessä.

Lisätietoja:
Viestintäpäällikkö Anu Ilvonen
anu.ilvonen@fiskars.com

Fiskars tarjoaa kuluttajatuotteita kotiin, puutarhaan ja ulkoiluun. Konsernin kansainväliset pääbrändit ovat Fiskars, Iittala ja Gerber. Vuonna 1649 perustettu Fiskars on Suomen vanhin yritys ja on listattu NASDAQ OMX Helsingissä. Vuonna 2010 Fiskarsin liikevaihto oli 716 miljoonaa euroa ja henkilöstömäärä oli noin 3 600 yli 20 maassa. www.fiskarsgroup.fi