Fiskars ja SOS-Lapsikylä yhteistyöhön

Fiskars Oyj Abp                 Lehdistötiedote              30.8.2012

Fiskars-konserni ja SOS-Lapsikylä ry aloittavat yhteistyön Suomessa. Fiskars haluaa yhteistyön avulla tukea järjestön toimintaa sellaisten lasten auttamiseksi, jotka eivät pysty asumaan omassa kodissaan tai joiden perhetilanne on vaikea.

Fiskars haluaa olla vastuullinen yhtiö ja tukea paikallisia yhteisöjä, joissa toimimme. ”Lapset – tulevaisuutemme” on yksi Fiskarsin määrittelemistä tukikohteista. Rakennamme näin yhteistä tulevaisuutta: jokaisella lapsella tulisi olla oikeus turvalliseen ja onnelliseen lapsuuteen.

”Nuorten auttaminen on Fiskarsilta hieno valinta. On tärkeää, että sijaishuollon aikainen työ viedään loppuun tukemalla nuorta myös itsenäistymisvaiheessa”, sanoo toiminnanjohtaja Jari Ketola SOS-Lapsikylästä. ”Itsenäistyminen tapahtuu vähitellen, ja nuori tarvitsee silloin kannustusta, ohjausta sekä taloudellista tukea.”

Fiskars aikoo tukea erityisesti nuoria, jotka muuttavat pois lapsikylän sijaisperheestä ensimmäiseen omaan kotiinsa. Yksi tuen muodoista on ”Fiskarsin aloituspaketti kotiin ja keittiöön”. Paketti sisältää astioita, aterimia, keitto- ja paistoastioita sekä muita perustarvikkeita, joiden tarkoituksena on auttaa nuorta rakentamaan itsenäistä elämää.

”SOS-Lapsikylän työ on todella ihailtavaa. Järjestö tarjoaa turvallisen ympäristön lapsille, jotka ovat luultavasti kokeneet monia menetyksiä elämänsä aikana, ja antaa heille mahdollisuuden elää tavallista lapsuutta”, toteaa Fiskarsin strategiajohtaja Max Alfthan.

”Useimmat meistä saavat ensimmäiset astiansa vanhemmilta tai isovanhemmilta, mutta kaikki lapset eivät ole yhtä onnekkaita. Yhteistyömme tavoitteena on tukea kriittistä siirtymävaihetta lapsuudesta aikuisuuteen, kun nuoret jättävät SOS-lapsikylän ja aloittavat itsenäisen elämän”, Alfthan jatkaa. ”Haluamme yhtiönä myös tarjota aktiivisesti harjoittelu- ja työpaikkoja SOS-lapsikylissä asuville tai niistä pois muuttaville nuorille.”

Lisätietoja:

strategiajohtaja Max Alfthan, puh. 0204 39 5262

Fiskars tarjoaa kuluttajatuotteita kotiin, puutarhaan ja ulkoiluun. Konsernin kansainväliset pääbrändit ovat Fiskars, Iittala ja Gerber. Vuonna 1649 perustettu Fiskars on Suomen vanhin yritys ja on listattu NASDAQ OMX Helsingissä. Vuonna 2011 Fiskarsin liikevaihto oli 743 miljoonaa euroa ja henkilöstömäärä oli noin 3 400 yli 20 maassa. www.fiskarsgroup.fi.