Alexander Giftthaler Fiskarsin Toiminnallisten tuotteiden liiketoimintayksikön johtajaksi

Fiskars Oyj Abp             Lehdistötiedote   4.5.2015

Fiskars on nimittänyt kauppatieteiden maisteri Alexander Giftthalerin Toiminnallisten tuotteiden liiketoimintayksikkönsä johtajaksi. Giftthaler aloittaa Fiskarsilla 4. toukokuuta 2015 ja siirtyy yhtiön palvelukseen Gibson Brands -yhtiöstä, jossa hän on ollut Global Business Management Leader ja Euroopan, Lähi-Idän, Afrikan sekä Kiinan ja sen lähialueiden markkinointijohtaja. Ennen siirtymistään Gibson Brandsille Alexander Giftthaler on työskennellyt useassa suuressa kuluttajatuoteyhtiössä, muun muassa Philipsillä ja Spectrum Brands -yhtiössä.

Toiminnallisten tuotteiden liiketoimintayksikön johtajana Alexander Giftthaler raportoi suoraan Fiskarsin toimitusjohtajalle Kari Kauniskankaalle.

Samassa yhteydessä Pekka Salmi on nimitetty Fiskarsin Euroopan myyntiregioonan Koillisen alueen myyntijohtajaksi. Salmi tuli Fiskarsille vuonna 2007 ja joulukuusta 2014 alkaen hän on johtanut Toiminnallisten tuotteiden liiketoimintayksiköä. Uudessa tehtävässään hän ottaa vastuun myynnistä Euroopan myyntiregioonan laajalla ja strategisesti tärkeällä Koillisella alueella.

”Alexanderilla on runsaasti kokemusta kuluttajatuotteiden markkinoinnista sekä kanavahallinnasta ja hän tuo mukanaan myös huikean energiatason ja kansainvälisen ajattelutavan. Me kaikki arvostamme Pekan nopeaa ja ratkaisukeskeistä lähestymistapaa, joka on tuottanut erinomaisia tuloksia. Molempien roolit ja kokemukset ovatkin tärkeässä osassa tukemassa Fiskarsin kasvutavoitteita, kun jatkamme määrätietoista kasvustrategian toteuttamista”, toimitusjohtaja Kari Kauniskangas toteaa.

Lisätietoja:

Toimitusjohtaja Kari Kauniskangas, puh. +358 204 39 5500
Henkilöstöjohtaja Nina Ariluoma, puh. +358 204 39 5507

Fiskars – vuosisatojen ylpeys ja innostus muotoilusta. Joka päivä.
Fiskarsin Ruukissa vuonna 1649 alkunsa saanut Fiskars on kasvanut kansainväliseksi yhtiöksi, joka tarjoaa johtavia kuluttajatuotteita kotiin, puutarhaan ja ulkoiluun. Fiskarsin tuotteita myydään yli 60 maassa, ja erinomaisen suorituskykynsä ja muotoilunsa ansiosta ne tekevät kotitöistä ja ulkoilusta hauskempaa ja ratkovat arjen ongelmia ympäri maailman. Fiskars on listattu NASDAQ OMX Helsingissä, ja yhtiön liikevaihto oli 768 miljoonaa euroa vuonna 2014. Konsernin kansainväliset pääbrändit ovat Fiskars, Iittala ja Gerber. www.fiskarsgroup.com