Fiskars Group luopuu toiminnoistaan Venäjällä

7.3.2022 klo 12.00 (EET)

Fiskars Group luopuu toiminnoistaan Venäjällä

Fiskars Group on päättänyt luopua kaikesta liiketoiminnastaan Venäjällä. Yhtiö on toiminut paikallisesti lähinnä Fiskars-brändinsä kautta ja on työllistänyt noin 70 henkeä Moskovassa ja Pietarin alueella. Venäjän toiminnan liikevaihto vuonna 2021 oli noin prosentti konsernin globaalista liikevaihdosta. Venäjän markkinoilta vetäytymisellä ei ole merkittävää vaikutusta yhtiön taloudelliseen asemaan tai tulokseen vuonna 2022.

”Tässä tilanteessa, Venäjän hyökättyä Ukrainaan ja aiheutettua valtavan humanitäärisen katastrofin, meille on selvää, että emme voi jatkaa toimintaamme Venäjällä. Varmistamme, että liiketoiminnasta luopuminen tehdään huomioiden paikallinen henkilöstö ja lainsäädäntö,” sanoo Nathalie Ahlström, Fiskars Groupin toimitusjohtaja.
Fiskars Group lopetti jo aiemmin tuotteidensa viennin Venäjälle.

FISKARS OYJ ABP

Mediatiedustelut:
Fiskars Groupin mediapuhelin, puh. 040 553 3151; press@fiskars.com

Fiskars Groupin visiona on vaikuttaa positiivisella ja kestävällä tavalla ihmisten elämään. Brändimme Fiskars, Gerber, Iittala, Royal Copenhagen, Waterford ja Wedgwood ovat mukana ihmisten elämässä – niin kotona, puutarhassa kuin ulkona luonnossa. Pyrimme tekemään arjesta ainutkertaista tänään ja tulevaisuudessa. Toimimme 30 maassa, ja tuotteitamme on saatavilla yli 100 maassa. Fiskarsin osake on listattu Nasdaq Helsingissä (FSKRS). Lisätietoja löydät osoitteesta www.fiskarsgroup.com. Voit seurata meitä Twitterissä @fiskarsgroup.