Fiskars Group tukee suomalaista koulutusta

24.1.2019 klo 12.00 (EET)

Fiskars Group tukee suomalaista koulutusta

Fiskars Group tukee lahjoituksella kahta suomalaista ammattikorkeakoulua. Arcada- ja Novia-kouluille on molemmille lahjoitettu 50 000 euroa opiskelijoiden koulutuksen tukemiseen.

Fiskars Group tukee kahta suomalaista ammattikorkeakoulua, Helsingissä toimivaa Arcadaa ja Raaseporissa toimivaa Noviaa 50 000 euron lahjoituksella kutakin.

”Haluamme edistää laadukasta koulutusta Suomessa. Fiskars Groupin tavoitteena on tehdä arjesta ainutkertaista ja haluamme ruokkia eri aloja opiskelevien nuorten luovuutta”, sanoi Jaana Tuominen, Fiskars Groupin toimitusjohtaja. ”Visionamme on vaikuttaa positiivisella ja kestävällä tavalla ihmisten elämään. Muuttuvien kulutustottumusten maailmassa olemme sitoutuneita toimimaan vastuullisesti. Laadukkaan koulutuksen tukeminen on meille luonteva tapa edesauttaa uusien kestävien toimintamallien syntymistä, mikä hyödyttää myös yrityksiä”.

”Tavoitteemme on olla eturintamassa tukemassa uutta ajattelua kestävän kehityksen edistämiseksi. Olemme erittäin iloisia, että Fiskars Group, joka edustaa samanlaisia arvoja kuin me, on mukana tukemassa koulutustamme ja tutkimustamme. Olemme hyvin kiitollisia lahjoituksesta ja tähtäimessä on entistä tiiviimpi yhteistyö”, sanoi Arcadan rehtori Mona Forsskåhl.

”Haluan kiittää Fiskars Groupia lämpimästi lahjoituksesta. Meidän tehtävämme on käydä jatkuvaa dialogia elinkeinoelämän kanssa, jotta koulutustarjontamme vastaa toiminta-alueidemme tarpeisiin”, sanoi Örjan Andersson, ammattikorkeakoulu Novian rehtori ja toimitusjohtaja.

Luovuuden ja innovoinnin edistäminen on keskeinen osa Fiskars Groupin vastuullisuustyötä. Viime vuonna yhtiö lahjoitti 250 000 euroa Aalto-yliopiston taiteiden ja suunnittelun korkeakoululle korkealuokkaisen designin ja taideopetuksen edistämiseksi Suomessa.

Media- ja sijoittajayhteydet:
Viestintä- ja vastuullisuusjohtaja Maija Taimi, puh. 020 439 5031, communications@fiskars.com

Fiskars Group tekee arjesta ainutkertaista. Yhdessä brändiperheeseemme kuuluvien brändien, kuten Fiskars, Gerber, Iittala, Royal Copenhagen, Waterford ja Wedgwood kanssa haluamme vaikuttaa positiivisella ja kestävällä tavalla ihmisten elämään. Tuotteitamme on saatavilla yli 100 maassa ja työllistämme noin 7 900 henkilöä yli 30 maassa. Lisätietoja meistä löydät osoitteesta www.fiskarsgroup.com.