Fiskars Groupin yhteistoimintaneuvottelut saatu päätökseen

6.4.2020 klo 13.15 (EEST)

Fiskars Groupin yhteistoimintaneuvottelut saatu päätökseen

Fiskars Group ilmoitti 30.3.2020 sulkevansa väliaikaisesti liikkeet Suomessa COVID-19 -pandemiasta johtuen ja käynnistävänsä yhteistoimintaneuvottelut. Määräaikaisia lomautuksia käsittelevät neuvottelut koskivat yhteensä 740 työntekijää myymälöissä, tehtaissa ja jakelukeskuksissa Suomessa.

Neuvottelut on nyt saatu päätökseen. Lomautusten piiriin kuuluu 740 työntekijää ja ne toteutetaan toimipaikkakohtaisesti vuoden 2020 aikana. Lomautusten kesto vaihtelee työtehtävästä riippuen, ollen kuitenkin enintään 90 kalenteripäivää per henkilö vuoden 2020 aikana.

Media- ja sijoittajayhteydet:
Konserniviestintä, puh. 020 439 5031, communications@fiskars.com

Fiskars Groupin visiona on vaikuttaa positiivisella ja kestävällä tavalla ihmisten elämään. Brändimme Fiskars, Gerber, Iittala, Royal Copenhagen, Waterford ja Wedgwood ovat mukana ihmisten elämässä – niin kotona, puutarhassa kuin ulkona luonnossa. Pyrimme tekemään arjesta ainutkertaista tänään ja tulevaisuudessa. Työllistämme noin 7 000 henkilöä 30 maassa, ja tuotteitamme on saatavilla yli 100 maassa. Fiskarsin osake on listattu Nasdaq Helsingissä (FSKRS). Lisätietoja löydät osoitteesta www.fiskarsgroup.com. Voit seurata meitä Twitterissä @fiskarsgroup.