Fiskars-konsernin tavaramerkit sijoittuivat jälleen kärkisijoille Suomen arvostetuimmat brändit -tutkimuksessa

Fiskars Oyj Abp   Uutinen    2.10.2012

Taloustutkimuksen ja Markkinointi & Mainonta -lehden toteuttaman vuosittaisen bränditutkimuksen tulokset julkaistiin 28.9.2012. ”Brändien arvostus 2012” -tutkimuksessa selvitettiin kaiken kaikkiaan yli 1000 tuotemerkin arvostusta suomalaisten kuluttajien keskuudessa.

Fiskars-konsernin brändit ovat sijoittuneet joka vuosi 10. parhaan joukkoon. Fiskars-brändi oli tänä vuonna Suomen viidenneksi arvostetuin tavaramerkki, ja Iittala, Hackman, ja Arabia sijoittuivat hienosti sijoille 7, 8 ja 9.

Suomen arvostetuimmat brändit 2012

1. Fazerin Sininen

2. Fazer

3. Joutsenlippu (Hyvää Suomesta -merkki)

4. Joutsenmerkki

5. Fiskars

6. Valio voi

7. Iittala

8. Hackman

9. Arabia

10. Google

Fiskars tarjoaa kuluttajatuotteita kotiin, puutarhaan ja ulkoiluun. Konsernin kansainväliset pääbrändit ovat Fiskars, Iittala ja Gerber. Vuonna 1649 perustettu Fiskars on Suomen vanhin yritys ja on listattu NASDAQ OMX Helsingissä. Vuonna 2011 Fiskarsin liikevaihto oli 743 miljoonaa euroa ja henkilöstömäärä oli noin 3 400 yli 20 maassa. www.fiskarsgroup.fi.