Fiskars myy paikallisen ruukkuliiketoimintansa Yhdysvalloissa – keskittää myynnin toimenpiteet ydinkategorioihin

22.1.2016 klo 13.30 EET

Fiskars myy paikallisen ruukkuliiketoimintansa Yhdysvalloissa  – keskittää myynnin toimenpiteet ydinkategorioihin

Fiskars Brands Inc. on myynyt ruukkuliiketoimintansa Yhdysvalloissa Bloem LLC:lle. Kauppa sisältää ruukkubrändi American Designer Potteryn myynnin ja siihen liittyvät tehdas- ja jakelukiinteistöt Apopkassa, Floridassa. Myynnillä tulee olemaan positiivinen vaikutus rahavirtaan, mutta sillä ei kuitenkaan odoteta olevan merkittävää vaikutusta Fiskars-konsernin taloudelliseen asemaan tai vuoden 2016 tulokseen.

Fiskars-konsernin tavoitteena on kasvaa globaalisti yksinkertaistamalla rakenteitaan ja keskittymällä valittuihin liiketoimintoihin ja tuotemerkkeihin. Ruukkuliiketoiminnan myynnin ansiosta Fiskarsin Toiminnalliset tuotteet -liiketoiminta voi keskittää myynnin toimenpiteet yhtiön ydinkategorioihin Yhdysvalloissa: puutarhan työkaluihin, kastelutuotteisiin sekä koulu-, toimisto- ja askartelutuotteisiin.

Fiskars Amerikan ruukkuliiketoiminnan liikevaihdon arvioidaan olevan noin 25 milj. euroa vuonna 2015 ja se työllistää noin 50 henkilöä.

Lisätietoja:
Viestintäjohtaja Maija Taimi, puh. 0204 39 5031, communications@fiskars.com

Fiskars – vuosisatojen ylpeys ja innostus muotoilusta. Joka päivä.
Fiskarsin Ruukissa vuonna 1649 alkunsa saanut Fiskars on kasvanut kansainväliseksi yhtiöksi, joka tarjoaa johtavia kuluttajatuotteita ja jonka brändejä ovat mm. Fiskars, Iittala, Gerber, Wedgwood ja Waterford. Fiskarsilla on ikonisia tuotteita, vahvoja tuotemerkkejä ja maailmanlaajuinen tavoite rikastuttaa ihmisten elämää niin kotona, puutarhassa kuin ulkoillessa. Fiskarsin tuotteita on saatavilla yli 100 maassa ja yritys työllistää noin 8 600 henkilöä 30 maassa. Fiskars on listattu Nasdaq Helsingissä. www.fiskarsgroup.com