Fiskars suunnittelee keskittävänsä leikkaavien puutarhatyökalujen tuotannon tehtaalleen Puolaan

21.3.2016 klo 14.00 EET

Billnäsin tehtaan suunnitellaan jatkossa keskittyvän saksien, kirveiden ja lumityökalujen valmistukseen

Fiskars-konsernin tavoitteena on kasvaa globaalisti, jatkaa toimintansa tehostamista ja joustavuuden lisäämistä. Tällä hetkellä Fiskarsilla on kaksi omaa puutarhatyökaluja valmistavaa tehdasta – yksi Suomessa ja toinen Puolassa. Voidakseen palvella kansainvälisiä asiakkaitaan entistä joustavammin ja kilpailukykyisemmin, Fiskars suunnittelee keskittävänsä kaikkien leikkaavien puutarhatyökalujen valmistuksen Puolan tehtaalleen ja organisoivansa Billnäsin tehtaan toiminnan uudelleen kirveiden, saksien ja lumityökalujen valmistukseen.

Kehitämme jatkuvasti tuotantotoimintaamme ja pyrimme parantamaan kilpailukykyämme globaaleilla markkinoilla kehittämällä osaamistamme ja yksinkertaistamalla toimitusketjuamme. Nyt suunniteltavien muutosten tavoitteena on keskittää Fiskarsin puutarhatyökaluosaaminen yhteen tehtaaseen ja pyrkiä näin varmistamaan molempien tehtaiden kilpailukykyinen tuotantotoiminta myös tulevaisuudessa. Suunniteltavien muutosten arvioidaan vähentävän työn määrää Billnäsin tehtaalla. Olemme sitoutuneita tukemaan henkilöstöä mahdollisten muutosten aikana,” sanoo Risto Gaggl, Fiskarsin globaalista toimitusketjusta vastaava johtaja.

Suunnitelmien johdosta Billnäsin toimipaikalla aloitetaan 29.3.2016 yhteistoimintaneuvottelut toiminnan uudelleenorganisoinnista. Neuvotteluiden piiriin kuuluu 286 Billnäsin toimipaikan henkilöä. Mahdolliset pysyvät henkilöstövähennykset koskisivat arviolta enintään 107 henkilöä.

Nämä suunnitelmat ovat osa Fiskarsin Supply Chain 2017 -rakennemuutosohjelmaa, joka tähtää Fiskarsin valmistustoiminnan ja jakeluverkoston kilpailukyvyn parantamiseen.

Lisätietoja:
Viestintäjohtaja Maija Taimi, puh. 0204 39 5031, communications@fiskars.com

Fiskars – vuosisatojen ylpeys ja innostus muotoilusta. Joka päivä.
Fiskarsin Ruukissa vuonna 1649 alkunsa saanut Fiskars on kasvanut kansainväliseksi yhtiöksi, joka tarjoaa johtavia kuluttajatuotteita ja jonka brändejä ovat mm. Fiskars, Iittala, Gerber, Wedgwood ja Waterford. Fiskarsilla on ikonisia tuotteita, vahvoja tuotemerkkejä ja maailmanlaajuinen tavoite rikastuttaa ihmisten elämää niin kotona, puutarhassa kuin ulkoillessa. Fiskarsin tuotteita on saatavilla yli 100 maassa ja yritys työllistää noin 9 000 henkilöä 30 maassa. Fiskars on listattu Nasdaq Helsingissä. www.fiskarsgroup.com