Fiskarsin Buster toimittaa Saksan poliisille partioveneitä

Fiskars Oyj Abp       Lehdistötiedote                      9.6.2011 klo 09:00

Fiskarsin veneliiketoiminta on tehnyt toimitussopimuksen Buster-veneistä Saksan poliisille. Fiskars toimittaa Wasserschutzpolizei Mecklenburg-Vorpommernille kahdeksan erityisvarusteltua Buster XXL Cabin –venettä Berliinin pohjoispuolisten vesialueiden valvontaan.

”Kauppa on osoitus tuotteidemme korkeasta laadusta ja kestävyydestä”, sanoo Fiskarsin veneliiketoiminnan johtaja Juha Lehtola. ”Ammattilaiset arvostavat Bustereiden pitkälle kehitettyjä käyttöominaisuuksia, jotka hyödyttävät kaikkia Buster-veneilijöitä päivästä ja vuodesta toiseen.”

Saksan poliisi valitsi partioveneensä EU-tasoisen vaativan tarjouskilpailun ja koeajojen perusteella. Valvottava vesialue kattaa vaihtelevasti järviä, jokia ja merenrannikkoalueita, joten valittavalta veneeltä edellytettiin turvallisuutta, monipuolisuutta ja soveltuvuutta vaihteleviin vesiolosuhteisiin ja ajotilanteisiin. Venettä käytetään myös vesiliikenteen seuraamiseen ja erilaisiin pelastustehtäviin.

Fiskarsin Buster-venemerkki on markkinajohtaja päämarkkinoillaan Suomessa, Ruotsissa ja Norjassa. Buster-veneiden markkinaosuus oli vuonna 2010 Suomessa 24 %, ja liiketoiminta kasvaa markkinoita nopeammin. Vapaa-ajan käytön lisäksi Buster-veneitä on viranomaiskäytössä laajasti eri maissa, esimerkiksi Norjassa viranomaiset käyttävät meripelastukseen Magnum Pro –mallia.

Lisätietoja:
Veneliiketoiminnan johtaja Juha Lehtola
puh. 040 550 0624

Fiskars tarjoaa kuluttajatuotteita kotiin, puutarhaan ja ulkoiluun. Konsernin kansainväliset pääbrändit ovat Fiskars, Iittala, Buster, Silva ja Gerber. Vuonna 1649 perustettu Fiskars on Suomen vanhin yritys ja on listattu NASDAQ OMX Helsingissä. Vuonna 2010 Fiskarsin liikevaihto oli 716 miljoonaa euroa ja henkilöstömäärä oli noin 3 600 yli 20 maassa. www.fiskarsgroup.fi