Fiskarsin muutosneuvottelut tehtaiden määräaikaisista lomautuksista saatu päätökseen

6.2.2023 klo 16.00 (EEST)

Fiskars Group ilmoitti 23.1.2023 suunnittelevansa tuotantokapasiteettinsa tilapäistä sopeuttamista kahdessa Suomen tehtaassaan, Billnäsissä ja Sorsakoskella, ja aloittavansa muutosneuvottelut määräaikaisista lomautuksista näillä tehtailla. Tuotantokapasiteetin tilapäinen sopeuttamistarve johtuu yhtiön suurista varastoista.

Muutosneuvottelut on nyt saatu päätökseen Billnäsin ja Sorsakosken tehtailla. Määräaikaiset lomautukset koskevat Billnäsissä 210 ja Sorsakoskella 78 henkilöä. Lomautukset tulevat olemaan enintään 90 kalenteripäivää (64 työpäivää) työntekijää kohden, ja ne tullaan toteuttamaan vuoden 2023 aikana helmikuusta alkaen.

Lisätiedot medialle:
Fiskars Groupin mediasuhteet: press@fiskars.com, puh. +358 40 553 3151

Fiskars Group lyhyesti

Fiskars Group (FSKRS, Nasdaq Helsinki) on globaali yhtiö, jonka designvetoiset brändit ovat läsnä kodeissa, puutarhoissa ja ulkoillessa. Brändeihimme kuuluvat muun muassa Fiskars, Gerber, Iittala, Royal Copenhagen, Moomin by Arabia, Waterford ja Wedgwood. Brändimme ovat läsnä yli 100 maassa ja meillä on yli 350 omaa liikettä. Henkilöstöä meillä on 7 000 ja vuonna 2021 liikevaihtomme oli 1,3 miljardia euroa.

Meitä yhdistää tavoitteemme luoda edistyksellistä muotoilua, joka tekee arjesta ainutkertaista. Vuodesta 1649 lähtien olemme suunnitelleet ajattomia, toimivia ja kauniita tuotteita, edistäen samalla innovaatioita ja kestävää kasvua.

Lue lisää: fiskarsgroup.com/fi