Iittala-myymäläverkosto Japanissa laajentuu Kansain alueelle

Fiskars Oyj Abp                   Lehdistötiedote                      26.4.2013

Iittala-myymälöiden verkosto Japanissa laajentuu maan toiseksi väkirikkaimmalle alueelle, Kansaihin. Kansain alueen ensimmäinen Iittala-kauppa avattiin vastikään Kobessa, ja tänään avautui Osakassa ensimmäinen Iittalan lippulaivakauppa Tokion ulkopuolella.

Iittalan uusi lähes 100m2:n suuruinen Osakan lippulaivaliike sijaitsee Umedan metroaseman yhteyteen rakennetussa Grand Front Osaka -liike- ja viihdekeskuksessa. Umedan alue on yksi Osakan vilkkaimmista, ja metroaseman kautta kulkee päivittäin 2,5 miljoonaa ihmistä.

Fiskars juhli viime vuonna Iittala-myymälöiden viisivuotista menestystaivalta Japanissa. Kansain alueen kahden uuden Iittala-kaupan lisäksi Japanissa on jo Tokion alueella 19 Iittala-kauppaa ja osastoa.

”Iittala on Japanissa erittäin suosittu, ja olemme ylpeitä brändin laajentumisstrategian onnistumisesta. Tavoitteemme on ollut rakentaa vahva alueellinen läsnäolo Tokiossa, ja hyödyntää tätä menestystä laajentuessamme muille alueille Japanissa”, sanoo Jakob Hägerström, Fiskarsin pohjoisen myyntialueen johtaja.

Iittala-brändimyymäläverkoston laajentuminen on osa Fiskarsin strategiaa kasvaa Pohjoismaiden ulkopuolella ja tulla maailman johtavaksi pohjoismaisen designin kuluttajatuoteyhtiöksi. Royal Copenhagenin osto tammikuussa 2013 vahvisti merkittävästi Fiskarsin asemaa Japanissa. Royal Copenhagen on yksi johtavista kattamisen premium-brändeistä Japanissa, ja Japanissa on yli 50 Royal Copenhagen -kauppaa ja shop-in-shopia.

Lisätietoja:
Jakob Hägerström, johtaja, Myyntialue Pohjoinen, puh. 020 439 5452
Anu Ilvonen, viestintäjohtaja, puh. 020 439 5446

Fiskars tarjoaa kuluttajatuotteita kotiin, puutarhaan ja ulkoiluun. Konsernin kansainväliset pääbrändit ovat Fiskars, Iittala ja Gerber. Vuonna 1649 perustettu Fiskars on Suomen vanhin yritys ja on listattu NASDAQ OMX Helsingissä. Vuonna 2012 Fiskarsin liikevaihto oli 748 miljoonaa euroa ja henkilöstömäärä on noin 4 100 yli 20 maassa. www.fiskarsgroup.com.