Innovaatio ja luovuus - Fiskars-konserni yritysyhteistyökumppanina uudessa Tekniikan Maa -näyttelyssä

5.10.2017 klo 13.00 (EEST)

Innovaatio ja luovuus – Fiskars-konserni yritysyhteistyökumppanina uudessa Tekniikan Maa -näyttelyssä

Fiskars-konserni osallistuu yhteistyökumppanina Tekniikan Maa -näyttelyyn, joka on Tekniikan museon 10.10.2017 aukeava uusi perusnäyttely teknologian, teollisuuden ja innovaatioiden merkityksestä modernille Suomelle. Näyttely on ensimmäinen kokonaisvaltainen yleisesitys teknologian merkityksestä ja kehityksestä Suomessa.

Tekniikan Maa -näyttelyn lähtöpisteenä on koti, josta teemat laajenevat infrastruktuuriin, tuotantoon, raaka-aineisiin ja prosesseihin ja uusiokäyttöön. Tekniikan Maa -näyttelyssä ovat esillä Fiskarsin klassiset oranssikahvaiset sakset, lisäksi näyttelyssä esitellään Fiskarsin Quantum-leikkurin tuotekehitystä; miten ideasta tulee valmis tuote.

”Uusi perusnäyttely tuo kiinnostavalla tavalla esille teknologian ja teollisuuden merkityksen Suomen kehitykselle. Fiskars tunnetaan maailmalla erityisesti saksistaan, jotka juhlivat tänä vuonna 50-vuotista taivaltaan. Ensimmäisissä oranssikahvaisissa saksissa yhdistyivät muovi ja metalli. Uusi hiontatekniikka mullisti leikkausterän ja muovi toi aivan uudenlaisen ergonomian saksiin. Tasan 50 vuotta sitten, lokakuun 5. päivä 1967, tehtiin tärkeä päätös, kun saksista järjestettiin yhtiön sisällä äänestys, ja voittajaksi nousi oranssi väri. Tämä ikoninen tuote on kuluttajien ikisuosikki. Uusien innovaatioiden myötä ja kuluttajia kuunnellen Fiskarsin saksiperhe kasvaa edelleen”, sanoi Pekka Salmi, Fiskarsin Suomi 100 -työryhmän puheenjohtaja ja Fiskarsin Suomen myynnin johtaja.

”Näyttelyn taustalla on vankka tieteellinen asiantuntijatyö ja käsikirjoitus, joka perustuu ajankohtaiseen tekniikan historian tutkimukseen. Tekniikkaa on kaikkialla ympärillämme, ja haluamme kertoa siitä innostavalla tavalla niin alan asiantuntijoille kuin lapsillekin. Näyttely ei pelkästään kartoita historiaa, vaan katsoo myös tulevaisuuteen”, kertoi museon johtaja Marjo Mikkola.

Tekniikan museon uusi perusnäyttely Tekniikan maa on osa virallista Suomi 100 -ohjelmaa, johon sekä Fiskars että Tekniikan museo osallistuvat virallisina kumppaneina. Elokuussa Fiskars lahjoitti satavuotiaalle Suomelle luonnonrauhaa luovuttamalla Raaseporissa sijaitsevan noin neljänkymmenen hehtaarin kokoisen Dagmarin puiston Suomelle seuraavaksi sadaksi vuodeksi.

Median ja sijoittajien yhteydenotot:

Viestintäpäällikkö Kaisa Rajala, puh. 0204 39 5745, communications@fiskars.com

Fiskars – Making the everyday extraordinary
Fiskars palvelee kuluttajia ja asiakkaita ympäri maailmaa kansainvälisesti tunnetuilla brändeillä, kuten Fiskars, Gerber, Iittala, Royal Copenhagen, Waterford ja Wedgwood. Missiomme mukaisesti rakennamme ikonisten lifestyle-brändien perhettä. Fiskarsin visiona on vaikuttaa positiivisella ja kestävällä tavalla ihmisten elämään. Lisätietoja yhtiöstä www.fiskarsgroup.com