Kari Selkälä nimitetty Fiskarsin kiinteistöjohtajaksi

Fiskars Oyj Abp                   Lehdistötiedote                   22.4.2014

Fiskars on nimittänyt Kari Selkälän konsernin uudeksi kiinteistöjohtajaksi 2.6.2014 alkaen. Selkälä tulee Fiskarsille Urheiluopisto Kisakeskukselta, jossa hän toimii toimitusjohtajana. Hän on aiemmin toiminut toimitusjohtajana Adeccolla ja Levi Spirit Service Centerissä sekä markkinointijohtajana Restel Hotel Group Oy:ssä.

”Fiskars juhlii tänä vuonna 365-juhlavuottaan ja olen erittäin tyytyväinen voidessani julkistaa Kari Selkälän nimityksen Fiskarsin Kiinteistöliiketoiminnan ja yrityksemme synnyinsijan, Fiskarsin Ruukin johtajaksi. Hän tuo Fiskarsille vahvaa osaamista liiketoiminnan johtamisesta erityisesti matkailualalta, mikä on tärkeää Ruukin kehittämisessä myös matkailukohteena”, sanoo Max Alfthan, Fiskarsin strategiajohtaja.

”Olen erittäin innoissani uusista haasteista Fiskarsilla. Minulle Fiskars edustaa korkeaa laatua, kestävää kehitystä ja ikonisia tuotteita. Odotan antoisaa yhteistyötä kaikkien niiden tahojen kanssa, jotka ovat kiinnostuneita Fiskarsin Ruukin kestävästä kehityksestä – ei ainoastaan työ- ja asuinpaikkana vaan myös matkailukohteena”, kommentoi Kari Selkälä.

Fiskarsin Kiinteistöt keskittyy yhtiön teollisessa ja kaupallisessa käytössä olevien kiinteistöjen sekä muun kiinteistöomaisuuden kuten metsien kehittämiseen. Kiinteistöjen tunnetuin osa on yhtiön synnyinpaikka, Fiskarsin Ruukki, josta on tullut kansainvälisestikin tunnustettu suomalaisen taiteen ja muotoilun keskus.

Lisätietoja:

Anu Ilvonen, viestintäjohtaja, puh. 0204 39 5446

Fiskars 365 – vuosisatojen ylpeys ja innostus muotoilusta. Joka päivä.
Fiskarsin Ruukissa vuonna 1649 alkunsa saanut Fiskars on kasvanut kansainväliseksi yhtiöksi, joka tarjoaa johtavia kuluttajatuotteita kotiin, puutarhaan ja ulkoiluun. Fiskarsin tuotteita myydään yli 60 maassa, ja erinomaisen suorituskykynsä ja muotoilunsa ansiosta ne tekevät kotitöistä ja ulkoilusta hauskempaa ja ratkovat arjen ongelmia ympäri maailman. Fiskars on listattu NASDAQ OMX Helsingissä, ja yhtiön liikevaihto oli 799 miljoonaa euroa vuonna 2013. Konsernin kansainväliset pääbrändit ovat Fiskars, Iittala ja Gerber. www.fiskarsgroup.com