Fiskars Group aloittaa muutosneuvottelut Iittalan tehtaalla ja myymäläverkostossaan

30.3.2023 klo 14.30 EEST

Fiskars Group aloittaa muutosneuvottelut määräaikaisista, enimmillään 90 päivän lomautuksista Iittalan lasitehtaalla, jossa yhtiö aikoo tilapäisesti sopeuttaa tuotantokapasiteettia tehtaan korkeista varastotasoista johtuen. Lasitehtaan muutosneuvottelut koskevat yhteensä 175 työntekijää.

Fiskars Group suunnittelee myös myymälätoimintojensa uudelleenorganisointia ja tehostamista, ja aloittaa muutosneuvottelut, jotka koskevat Vantaan Porttipuiston, Järvenpään sekä Jyväskylän Palokan ja Sepän myymälöitä. Suunniteltujen toimenpiteiden odotetaan johtavan Porttipuiston, Järvenpään ja Palokan myymälöiden mahdollisiin sulkemisiin. Myymäläverkostoa koskevien muutosneuvottelujen piirissä on yhteensä 26 työntekijää.

Lisätiedot medialle:
Fiskars Groupin mediasuhteet: press@fiskars.com, puh. +358 40 553 3151

Fiskars Group lyhyesti

Fiskars Group (FSKRS, Nasdaq Helsinki) on globaali yhtiö, jonka designvetoiset brändit ovat läsnä kodeissa, puutarhoissa ja ulkoillessa. Brändeihimme kuuluvat muun muassa Fiskars, Gerber, Iittala, Royal Copenhagen, Moomin by Arabia, Waterford ja Wedgwood. Brändimme ovat läsnä yli 100 maassa ja meillä on noin 350 omaa liikettä. Henkilöstöä meillä on lähes 7 000 ja vuonna 2022 liikevaihtomme oli 1,2 miljardia euroa.

Meitä yhdistää tavoitteemme luoda edistyksellistä muotoilua, joka tekee arjesta ainutkertaista. Vuodesta 1649 lähtien olemme suunnitelleet ajattomia, toimivia ja kauniita tuotteita, edistäen samalla innovaatioita ja kestävää kasvua.

Lue lisää: fiskarsgroup.com/fi