Fiskars Group suunnittelee toimihenkilöiden työtuntien vähentämistä COVID-19 -pandemiasta johtuen

14.4.2020 klo 10:00 (EEST
)

Fiskars Group jatkaa ennakoivia toimia vähentääkseen COVID-19:n kielteisiä vaikutuksia yhtiön toimintaan maailmanlaajuisesti. Toimihenkilöiden työtunteja suunnitellaan vähennettävän kunkin maan lainsäädäntö huomioiden. Suunniteltujen toimenpiteiden odotetaan koskevan yhteensä noin 1 500 työntekijää globaalisti.

Yhteistoimintaneuvottelut aloitetaan tietyissä maissa. Suomessa yhtiö aloittaa yhteistoimintaneuvottelut määräaikaisista lomautuksista, joiden kesto olisi enintään 90 päivää ja jotka koskisivat 404 työntekijää.

Fiskars Groupin johtoryhmän jäsenten palkkoja sekä hallituksen palkkioita leikataan väliaikaisesti. Sekä johtoryhmä että hallitus jatkavat täysimääräistä, tiivistä työskentelyä liiketoiminnan edistämiseksi.

COVID-19-pandemian vaikutukset näkyvät ympäri maailmaa. Tällä on ollut negatiivinen vaikutus joidenkin kategorioiden kysyntään Fiskars Groupin avainmarkkinoilla. Vaikutuksen lieventämiseksi Fiskars Group on jo aiemmin ryhtynyt toimenpiteisiin, kuten väliaikaisiin ​​lomautuksiin sekä sulkenut myymälöitä ja tehtaita. Joissakin maissa myymälä- ja tehdastoiminta on käynnistynyt uudelleen.

Työntekijöiden ja asiakkaiden terveys ja hyvinvointi on yhtiölle keskeisen tärkeää. Liiketoiminnan tilannetta seurataan jatkuvasti, ja jatkotoimenpiteitä toteutetaan tarpeen mukaan.

Media- ja sijoittajayhteydet:
Konserniviestintä, puh. 020 439 5031, communications@fiskars.com

Fiskars Groupin visiona on vaikuttaa positiivisella ja kestävällä tavalla ihmisten elämään. Brändimme Fiskars, Gerber, Iittala, Royal Copenhagen, Waterford ja Wedgwood ovat mukana ihmisten elämässä – niin kotona, puutarhassa kuin ulkona luonnossa. Pyrimme tekemään arjesta ainutkertaista tänään ja tulevaisuudessa. Työllistämme noin 7 000 henkilöä 30 maassa, ja tuotteitamme on saatavilla yli 100 maassa. Fiskarsin osake on listattu Nasdaq Helsingissä (FSKRS). Lisätietoja löydät osoitteesta www.fiskarsgroup.com. Voit seurata meitä Twitterissä @fiskarsgroup.