Fiskars Groupin pääkonttori muuttaa Keilaniemeen

Fiskars Group
20.1.2020 klo 12.00 EET

Fiskars Groupin pääkonttori muuttaa Keilaniemeen

Fiskars Groupin pääkonttori muuttaa uudisrakennukseen Keilaniemeen alkuvuonna 2022. Uudet tilat suunnitellaan yhdessä työntekijöiden kanssa kestävän kehityksen periaatteiden mukaisesti vastaamaan yrityksen muuttuvia tarpeita ja tukemaan henkilöstön hyvinvointia.

Fiskars Groupin pääkonttori Helsingissä muuttaa Espoon Keilaniemeen vuoden 2022 alussa. Yritys vuokraa uudisrakennuksen käyttöönsä.

”Ihmisten inspiroiminen on yksi strategisista prioriteeteistamme. Haluamme tarjota henkilöstöllemme modernin työympäristön, joka tarjoaa tilaa niin vuorovaikutteiselle yhteistyölle kuin hiljaiselle työlle, tiimityölle, kohtaamisille ja ideoinnille. Rakennuksen työympäristön suunnittelu tehdään yhdessä henkilöstömme kanssa siten, että ihmiset voivat tehdä parhaansa ympäristössä, joka tukee heidän hyvinvointiaan. Tavoitteenamme on helpottaa kontaktien luomista eri toimintojen ja tiimien välillä”, kertoo Niklas Lindholm, Fiskars Groupin henkilöstöjohtaja.

Yrityksen nykyisellä sijainnilla on oma erityinen paikkansa etenkin Arabia-brändin historiassa. Toimitiloja koskeva vuokrasopimus Arabianrannassa on päättymässä, ja nykyiset tilat olisivat vaatineet mittavia muutostöitä. Muutto uusiin tiloihin tarjoaa kustannustehokkaan ratkaisun.

Keilaniemen metroaseman välittömään läheisyyteen kohoavan uudisrakennuksen rakennuttajana toimii NCC, ja sen ovat suunnitelleet arkkitehdit Antti-Matti Siikala ja Riku Huopaniemi Arkkitehtitoimisto SARCista.

Uudisrakennuksessa kiinnitetään erityistä huomiota kestävän kehityksen periaatteisiin. Rakennukselle lasketaan hiilijalanjälki ja sen suunnittelussa on kiinnitetty huomiota muun muassa tilojen muunneltavuuteen ja materiaali- ja energiatehokkuuteen. NCC aikoo hakea rakennukselle kansainvälisen BREEAM-ympäristöluokituksen Excellent-sertifikaattia, sillä tavoitteena on suunnitella ja rakentaa ekologisesti, sosiaalisesti ja taloudellisesti kestävä rakennus pitkäikäiseen käyttöön.

Fiskars Groupin nykyisessä pääkonttorissa työskentelee parhaillaan noin 400 henkilöä. Uuden rakennuksen arvioidaan valmistuvan vuoden 2021 lopussa.

Lisätietoja uudisrakennuksesta on saatavilla rakennuttajan verkkosivuilla keilanieminext.fi.

Lisätiedot medialle

Viestintäpäällikkö Jenni Marsio, +358 45 636 0400, jenni.marsio@fiskars.com

Fiskars Group tekee arjesta ainutkertaista. Yhdessä brändiperheeseemme kuuluvien brändien kuten Fiskars, Gerber, Iittala, Royal Copenhagen, Waterford ja Wedgwood kanssa haluamme vaikuttaa positiivisella ja kestävällä tavalla ihmisten elämään. Tuotteitamme on saatavilla yli 100 maassa ja työllistämme noin 7 300 henkilöä 30 maassa. Lisätietoja meistä löydät osoitteesta www.fiskarsgroup.com.