Fiskars-konserni julkaisee vastuullisuustavoitteisiin sidottujen joukkovelkakirjalainojen viitekehyksen

6.11.2023 klo 10.05

Fiskars-konserni on laatinut vastuullisuustavoitteisiin sidottujen joukkovelkakirjalainojen viitekehyksen (Sustainability-Linked Bond Framework), jonka tarkoituksena on sovittaa yhtiön pitkän aikavälin rahoitusstrategia kestävän kehityksen tavoitteisiin. Joukkovelkakirjalainojen taloudelliset ominaisuudet ovat sidoksissa kahden vastuullisuustavoitteen saavuttamiseen. Nämä tavoitteet ovat Fiskars-konsernin oman toiminnan kasvihuonekaasupäästöjen vähentäminen (scope 1 ja 2) ja ostomääräinen prosenttiosuus niistä toimittajista, jotka ovat asettaneet tieteeseen perustavat päästövähennystavoitteet (scope 3).

"Fiskars-konsernin tavoite on luoda edistyksellistä muotoilua, joka tekee arjesta ainutkertaista työntekijöille, kuluttajille ja muille sidosryhmillemme. Kestävän kehityksen edistäminen on tämän tavoitteen ytimessä, ja teemme monia konkreettisia toimia lisätäksemme positiivista vaikutustamme. Tämän uuden viitekehyksen avulla voimme entistä paremmin keskittyä erityisesti niihin toimiin, jotka tukevat muutosmatkaamme yrityksenä. Lisäksi se lisää ymmärrystä ympäristötavoitteistamme", sanoo Fiskars Groupin toimitusjohtaja Nathalie Ahlström.

"Olemme valinneet ympäristötavoitteistamme kaksi tämän viitekehyksen avainmittareiksi. Ne ovat yhdenmukaisia 1,5 asteen skenaarion kanssa niin omien toimintojemme kuin arvoketjunkin osalta. Tällaisten avainmittareiden asettaminen mahdollistaa ympäristövaikutustemme ja päästöjemme tehokkaan vähentämisen”, Ahlström jatkaa.

Vastuullisuustavoitteisiin sidottujen joukkovelkakirjalainojen viitekehys on laadittu kansainvälisen pääomamarkkinayhdistyksen (International Capital Markets Association, ICMA) luoman Sustainability-Linked Bond 2023 -periaatekokoelman (SLBP) mukaisesti.

Viitekehys on saatavilla Fiskars-konsernin sijoittajasuhdesivuilla osoitteessa: www.fiskarsgroup.com/fi/sijoittajat. Sivuilla on myös linkki Moody’sin ulkopuoliseen arvioon.

Nordea Bank Abp ja OP Corporate Bank plc toimivat yhdessä vastuullisuustavoitteisiin sidotun viitekehyksen neuvonantajina.

FISKARS OYJ ABP

Fiskars-konsernin vastuullisuustavoitteet

Lisätietoja:
Fiskars-konsernin mediasuhteet, press@fiskars.com, puh. +040 553 3151

Fiskars Group lyhyesti

Fiskars Group (FSKRS, Nasdaq Helsinki) on globaali yhtiö, jonka designvetoiset brändit ovat läsnä kodeissa, puutarhoissa ja ulkoillessa. Brändeihimme kuuluvat muun muassa Fiskars, Georg Jensen, Gerber, Iittala, Moomin Arabia, Royal Copenhagen, Waterford ja Wedgwood. Vuonna 2022 brändimme olivat läsnä yli 100 maassa, meillä oli noin 350 omaa liikettä ja lähes 7 000 työntekijää. Liikevaihtomme oli 1,2 miljardia euroa vuonna 2022.

Meitä yhdistää tavoitteemme luoda edistyksellistä muotoilua, joka tekee arjesta ainutkertaista. Vuodesta 1649 lähtien olemme suunnitelleet ajattomia, toimivia ja kauniita tuotteita, edistäen samalla innovaatioita ja kestävää kasvua.

Lue lisää: http://www.fiskarsgroup.com/fi