Fiskars vahvistaa kodintuotteiden jakelua avaamalla kansainvälisen verkkokaupan

Fiskars Oyj Abp            Lehdistötiedote                    30.10.2012

Fiskars vahvistaa kodintuotteidensa kansainvälistä jakelua avaamalla tänään Iittala-brändille kansainvälisen verkkokaupan. Uusi, englanninkielinen iittala.com –sivusto yhdistää Iittalan vahvan  tarinan ja verkkokaupan yhdeksi kokonaisuudeksi. Suomessa Iittalan verkkokauppa on toiminut jo viisi vuotta.

Kansainvälinen verkkokauppa on osa Iittalan ja koko Fiskars-konsernin tavoitetta kasvaa Pohjoismaiden ulkopuolella ja tulla johtavaksi pohjoismaisen designin kuluttajatuoteyhtiöksi. Uusi kanava tuo kattavan Iittala-tuotevalikoiman kuluttajien saataville joustavasti asuinpaikasta ja kellonajasta riippumatta, mikä tukee Iittalan laajentuvaa myyntiverkostoa maailmalla.

”Verkkokauppa ja uudistunut Iittala-verkkokokemus antavat kuluttajille ympäri Euroopan mahdollisuuden tulla mukaan samanhenkisten ihmisten yhteisöön, joka arvostaa ajatonta muotoilua. Yhä useampi kuluttaja voi nyt jakaa Iittalan ainutlaatuisen perinnön sekä luottamuksen kestäviin, käytännöllisiin ja monikäyttöisiin esineisiin. Kiinnostavan brändisivuston sekä sosiaalisen median kautta pystymme tarjoamaan kuluttajille ostosmahdollisuuden lisäksi tietoa ja ideoita, sekä inspiroimaan heitä luomaan arkeensa yksilöllisiä ja ainutlaatuisia hetkiä”, kertoo Iittala-brändistä vastaava johtaja Päivi Paltola-Pekkola.

Iittala-verkkokauppa toimii ensimmäisessä vaiheessa englanninkielisenä ja eurohinnoilla kuudessa maassa: Saksassa, Hollannissa, Belgiassa, Ranskassa, Tanskassa ja Isossa-Britanniassa. Myyntiä laajennetaan Euroopassa asteittain uusiin maihin ja valikoimaa laajennetaan myöhemmin myös Fiskarsin muihin kodintuotemerkkeihin.

www.iittala.com.

Lisätietoja:
Asuminen-liiketoimintayksikön johtaja Päivi Paltola-Pekkola, puh. 0204 39 5118

Fiskars tarjoaa kuluttajatuotteita kotiin, puutarhaan ja ulkoiluun. Konsernin kansainväliset pääbrändit ovat Fiskars, Iittala ja Gerber. Vuonna 1649 perustettu Fiskars on Suomen vanhin yritys ja on listattu NASDAQ OMX Helsingissä. Vuonna 2011 Fiskarsin liikevaihto oli 743 miljoonaa euroa ja henkilöstömäärä oli noin 3 400 yli 20 maassa. www.fiskarsgroup.fi