Yhteistoimintaneuvottelut Fiskarsin Billnäsin toimipaikassa päättyneet

Fiskars Oyj Abp       Lehdistötiedote                     22.5.2012

Fiskarsin Billnäsin toimipaikassa 10.4.2012 käynnistyneet yt-neuvottelut ovat päättyneet. Yhteistoimintaneuvotteluiden tavoitteena oli kehittää puutarhaliiketoimintaan kuuluvan Billnäsin toimipaikan toimintamallia siten, että yhtiö pystyy reagoimaan entistä nopeammin muutoksiin ja vastaamaan joustavasti kausivaihteluihin sekä kansainvälisen toimintaympäristön vaatimuksiin.

Yt-neuvotteluiden piiriin kuului 409 henkilöä, ja mahdollisten henkilöstövähennysten määrän arvioitiin olevan enimmillään 95 henkilöä. Neuvottelujen tuloksena henkilöstön vähentämismääräksi on tarkentunut yhteensä 68 henkilöä. Osa henkilöstövähennyksistä toteutetaan eläkeratkaisuilla. Fiskars tukee irtisanottavia työntekijöitä ja auttaa heitä uuden työpaikan löytämisessä.

Lisätietoja:
Tehtaanjohtaja Juri Aapola puh. 050 567 5903

Fiskars tarjoaa kuluttajatuotteita kotiin, puutarhaan ja ulkoiluun. Konsernin kansainväliset pääbrändit ovat Fiskars, Iittala ja Gerber. Vuonna 1649 perustettu Fiskars on Suomen vanhin yritys ja on listattu NASDAQ OMX Helsingissä. Vuonna 2011 Fiskarsin liikevaihto oli 743 miljoonaa euroa ja henkilöstömäärä oli noin 3 400 yli 20 maassa. www.fiskarsgroup.fi.